A A A K K K
для людей із порушенням зору
Гірсівська громада
припинила діяльність, увійшла до складу Олександрівської громади

Новини від ГУ ДФС

Дата: 27.05.2019 09:59
Кількість переглядів: 926

Що необхідно знати платникам акцизного податку, які реалізують пальне або етиловий спирт

 

З 1 липня 2019 року зазнали змін  норми законодавства, пов’язані із електронним адмініструванням реалізації пального. Змінено визначення термінів  «реалізація пального», «акцизного складу», «розпорядника акцизного складу»,  введено поняття  «акцизного складу пересувного», що значно змінить перелік платників акцизного податку.

Такі зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Слід зазначити, що з 01.07.2019 року платниками акцизного податку будуть особи, що здійснюють операції з відпуску, відвантаження пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за компенсацію чи без компенсації на території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:

  • до акцизного складу /до акцизного складу пересувного;
  • для власного споживання чи промислової переробки;
  • будьяким іншим особам.

При цьому, відпуск та відвантаження пального на території України у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (крім його реалізації виробниками), а також використання пального, з якого сплачено акцизний податок, для власних потреб чи промислової переробки суб'єктами, які не є розпорядниками акцизного складу, не буде вважатися реалізацією пального.

Крім того, з 01.07.2019 року деталізовано порядок обліку обсягів пального, а саме якщо на сьогодні ведеться облік обсягів пального в розрізі платників за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, то з 01.07.2019 року в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового облік обсягів пального буде обліковуватись в розрізі платників податку, акцизних складів, акцизних складів пересувних  та кодів УКТ ЗЕД.

Ще однією новацією є те, що особа, яка реалізує  спирт етиловий буде мати статус платника акцизного податку, а ведення обліку обсягів таких операцій буде здійснюватись у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

З метою переходу до нових вимог законодавства щодо електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового на платників акцизного податку покладено обов’язок з 01 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 01 липня 2019 року.

Крім того, суб’єкти господарювання, які з 01 липня 2019 року будуть визначатись як платники акцизного податку, повинні до 01 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть.

Фізична особа продає продукцію, вирощену на власній земельній ділянці.

Що необхідно знати про оподаткування?

До загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема, вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. Якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. Розмір земельних ділянок, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та  військовим збором за ставкою 1,5%.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) іі власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок. 

Порядок видачі довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок за формою № 3-ДФ затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 17.01.2014 № 32.

Тобто, підставою для не включення до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, оброблена та/або перероблена такою фізичною особою на земельних ділянках, є наявність у такої фізичної особи довідки за формою № 3-ДФ.

Довідка видається сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

Оригінал довідки за формою № 3-ДФ зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки.

Якщо при продажу фізичною особою власної сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) зазначені умови не виконуються, то сума доходу, отриманого від такого продажу, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та оподатковується на загальних підставах (податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%)

Такий платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Зазначена норма передбачена  п.п. 165.1.24  ст. 165 Податкового кодексу.

 

Фізична особа продає будинок. Який порядок оподаткування?

Дохід, отриманий платником податку від продажу не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

При цьому зазначена умова щодо перебування такого майна у власності платника податків понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного податкового року більш як одного з зазначених об’єктів нерухомості, або від продажу об’єкта нерухомості, не зазначених у такому переліку, підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Отже, якщо, наприклад, продаються житловий (садовий) будинок та земельна ділянка, на якій розташований такий будинок, окремими цивільно-правовими договорами, то такі операції розглядаються як продаж більш як одного з об’єктів протягом звітного податкового року, що призводить до оподаткування за ставкою 5 відсотків.

Зазначена норма передбачена  ст. 172 Податкового кодексу.

 

Туристичний збір. Важливі зміни з 2019 року

Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі).

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).

Згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися у таких місцях проживання (ночівлі):

- готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;

- житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об'єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).

Відповідно до рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

- юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб, фізичними особами - підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі);

- квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

- юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об'єднаної територіальної громади справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади.

Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), у таких розмірах:

 -  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 грн.

Внутрішній туризм – це переміщення в межах території України громадян України та/або осіб, які постійно проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

В’їзний туризм – це прибуття на територію України та/або переміщення в межах території України осіб, які постійно не проживають на території України, в пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях.

Податкові агенти сплачують туристичний збір за своїм місцезнаходженням:

- щоквартально, у визначений для квартального звітного періоду строк відповідно до податкової декларації за звітний квартал;

- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади.

У разі сплати збору авансовими внесками у податковій декларації за звітний квартал відображаються нараховані щомісячні авансові внески. Остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується у строки, визначені для квартального звітного періоду.

Форма податкової декларації з туристичного збору затверджена наказом МФУ від 09.07.2015 № 636.

За базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

Рішенням Запорізької міської ради №39 від 30.01.2019 року  «Про встановлення туристичного збору» визначені ставки збору для внутрішнього та в’їзного туризму.

Так, ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) для внутрiшнього туризму встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,05% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однiєї особи за одну добу тимчасового розмiщення (2,09 грн);

- при вартостi проживання від 300 до 600 грн (включно) - 0,25% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (10,43 грн);

- при вартостi проживання понад 600 грн - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн).

Для в'їзного туризму ставки збору за кожну добу тимчасового розмiщення особи у мiсцях проживання (ночiвлi) встановлюються в таких розмiрах:

- при вартостi проживання до 300 грн (включно) - 0,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (20,87 грн);

- понад 300 грн - 1,5% вiд розмiру мiнiмальної заробiтної плати на 1 сiчня звiтного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розмiщення (62, 60 грн).

Нагадаємо, що туристичний збір належить до місцевих податків і зборів, кошти від якого зараховуються до місцевого бюджету. Порядок оподаткування туристичним збором визначено ст. 268 Податкового кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом від 23.11.2018 № 2628-VIII.

З 1 липня 2019 року торгівля пальним підлягає ліцензуванню

З 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Такі зміни внесені до Закону України ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Для отримання ліцензії:

  •  на виробництво, оптову торгівлю пальним необхідно звертатись до ДФС України за адресою м. Київ, пл. Львівська 8;
  • на роздрібну торгівлю, зберігання пального необхідно звертатись до ГУ ДФС у Запорізькій області за адресою пр. Соборний,  174а.

Для отримання ліцензій необхідно надати перелік документів визначений статтею 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481 ««Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів.

Звертаємо увагу, що діяльність з виробництва, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним без ліцензії передбачає накладання штрафів у таких розмірах:

- за виробництво пального без наявності ліцензії – 1000000 грн.;

- оптова торгівля пальним або зберігання пального без ліцензії – 500000 грн;

- роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії – 250000 грн.

 

Затверджено типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства

Міністерство аграрної політики та продовольства України наказом від 05.04.2019 № 177 "Про затвердження типової форми договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства" затвердило типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Типову форму договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства затверджено на виконання Закону України "Про фермерське господарство" від 19.06.2003 №973-IV (зі змінами).

Відповідно до ст. 8 1 Закону "Про фермерське господарство" сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Договір про створення сімейного фермерського господарства укладається фізичною особою спільно з членами її сім'ї в письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню за місцем розташування майна та земельних ділянок фермерського господарства.

Декларація про створення сімейного фермерського господарства (у разі одноосібного ведення такого господарства) складається фізичною особою самостійно в письмовій формі.

Головою сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи є член сім'ї, визначений договором (декларацією) про створення сімейного фермерського господарства, який реєструється як фізична особа - підприємець.

Після укладання (складання) договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства голова сімейного фермерського господарства має зареєструватися як фізична особа - підприємець або зареєструвати зміни до відомостей про фізичну особу - підприємця в порядку, встановленому законом.

 

Запроваджено новий онлайн-сервіс підписання даних, перевірки електронного підпису та повторного формування сертифікатів за електронним запитом

На офіційному інформаційному ресурсі Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС запроваджено новий онлайн-сервіс підписання даних, перевірки електронного підпису та повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом.

Сервіс дозволяє підписати електронні дані, перевірити електронний підпис, повторно сформувати сертифікати відкритого ключа за електронним запитом.

Скористатися онлайн-сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів можуть клієнти, які мають чинні сертифікати, незмінні реєстраційні дані, що вносяться до сертифіката та особистий ключ яких не є скомпрометований.

Програма призначена для застосування на комп’ютерній техніці клієнтів АЦСК ІДД ДФС та виконує наступні функції:

- накладення кваліфікованого електронного підпису чи печатки на будь-яку інформацію в електронному вигляді (текстові, відео-, аудіо- файли, файли баз даних тощо), а також для криптографічного захисту інформації, шляхом її направленого шифрування;

- генерацію ключів заявників АЦСК ІДД ДФС, резервне копіювання особистого ключа з одного носія ключової інформації на інший, знищення особистого ключа;

- перевірку сертифіката користувача;

- формування та передачу до АЦСК ІДД ДФС запиту на блокування/скасування сертифіката користувача;

- доступ до сертифікатів АЦСК ІДД ДФС, серверів АЦСК ІДД ДФС, сертифікатів інших користувачів та списку відкликаних сертифікатів з метою перегляду, пошук сертифікатів користувачів у файловому сховищі, визначення статусу сертифікатів користувачів, перевірку цілісності сертифікатів.

Актуальна версія засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки "ІІТ Користувач ЦСК-1" та настанова користувача доступна для завантаження за посиланням: http://acskidd.gov.ua/korustyvach_csk

Що важливо знати суб’єктам господарювання, які здійснюють відпуск пального з акцизного складу

З 1 липня 2019 року запрацюють нові законодавчі норми, пов’язані з електронним адмініструванням реалізації пального.

Такі зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 23 листопада 2018 року №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». 

Для виконання нових норм платники акцизного податку зобов’язані з 1 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 1 липня 2019 року.

Обов’язковою вимогою при здійсненні операції з реалізації пального є обладнання акцизних складів витратомірами – лічильниками кожного місця відпуску пального наливом з акцизного складу та рівнемірами – лічильниками рівня таких товарів у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Розпорядники акцизних складів зобов'язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки:

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Звертаємо увагу, що за порушення умов електронного адміністрування реалізації пального та спирту передбачено відповідальність в значних розмірах:

  • за не реєстрацію акцизних складів від  1 до 2 млн.грн.;
  • за не обладнання та /або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів – лічильників та/або рівнемірів – лічильників   від 20,0 до 50,0 тис.грн.  

 

Внесено зміни до Інструкції про ведення касових операцій банками

Постановою Правління  НБУ  від 18.04.2019 № 62 внесено зміни до «Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні», затвердженої постановою Правління НБУ від 25.09. 2018  № 103 (зі змінами).

Постанова № 62 "Про затвердження Змін до Інструкції про ведення касових операцій банками в Україні" набирає чинності з 03 червня 2019 року.

Постановою №62, зокрема, встановлено застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь