A A A K K K
для людей із порушенням зору
Гірсівська громада
припинила діяльність, увійшла до складу Олександрівської громади

ПЛАН інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо новацій у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій Мета інформаційно-роз’яснювальної кампанії

Дата: 26.12.2019 14:56
Кількість переглядів: 821

ЗАТВЕРДЖУЮ

Голова Державної податкової служби України

 

 _______________ Сергій ВЕРЛАНОВ

 

„____” ___________ 2019 року

 

 

 

 

 

ПЛАН

інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо новацій у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій

Мета інформаційно-роз’яснювальної кампанії

 

  1. Інформування платників податків щодо новацій, які запроваджуються з введенням в дію законів України «Про внесення змін до законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».
  2. Інформування громадськості та суб’єктів господарювання про позитиви новацій та перспективи у зв’язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій.
  3. Формування позитивної громадської думки щодо податкових новацій та заходів ДПС, спрямованих на створення сприятливого бізнес-середовища.

 

 

Окремі групи/напрямки комунікацій

 

    • Платники податків (зокрема, суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж товарів та надання послуг за готівкові кошти, фізичні особи – підприємці).
    • Громадяни.
    • Громадські організації.
    • Засоби масової інформації.

 

Ключові меседжі


Як будуть впроваджуватись нові правила:

 

  • До 31 грудня 2019 року

 

ДПС відповідно до законодавчих вимог має розробити безкоштовне програмне рішення для здійснення розрахункових операцій.

 

  • З 1 січня 2020 року

 

платники податків під час здійснення розрахункових операцій зможуть протестувати безкоштовне програмне рішення для використання програмних реєстраторів розрахункових операцій.

 

  • З 19 квітня 2020 року

 

платники зможуть використовувати програмні РРО.

 

  • До 1 жовтня 2020 року

реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, крім тих, які здійснюють:

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

 

  •  З 1 жовтня 2020 року до 1 січня 2021 року

Реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами - підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);

діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена пунктом 11 статті 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг";

діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);

реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

У разі перевищення платником єдиного податку другої – четвертої груп (фізичною особою - підприємцем) в календарному році обсягу доходу 1000000 гривень, застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Застосування реєстратора розрахункових операцій та/або програмного реєстратора розрахункових операцій починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується в усіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

  • З 1 січня 2021 року

 

використання РРО стане обов’язковим для всіх платників єдиного податку ІІ – IV груп.

 

Тези

Аргументи

1. Вимоги про застосування РРО не змінюють базових критеріїв застосування спрощеної системи оподаткування

 

 

 

  • Закони не встановлюють для платників єдиного податку нових вимог щодо будь-якої обов’язкової форми обліку товарів (виключення: реалізація технічно складних побутових товарів, лікарських засобів,  ювелірних виробів).
  • За відсутність документів на товар нові штрафи Законом про РРО не запроваджуються.
  • Підприємець в будь-якому випадку має обліковувати проданий товар «для себе», щоб визначати результати власної діяльності.
  • Програмне забезпечення програмних РРО буде інтегруватись із бухгалтерськими, іншими програмами, зокрема, в частині створення та ведення номенклатури товарів.

2. Дія нових законів не поширюється на мікробізнес

Тотальної фіскалізації не буде

  • Нові правила застосування РРО не зачіпають:
  • спрощенців І групи ( річний дохід до 300 тис. грн);
  • фізосіб, які продають на ринку вживані речі, продукти власного підсобного господарства.
  • Кількість суб’єктів господарювання, на яких буде поширений обов’язок по застосуванню РРО, виходячи зі специфіки їх діяльності, за підрахунками (виходячи із задекларованих видів основної діяльності) може складати лише 40-50% від загальної кількості,  тобто 450 – 560 тис. осіб.

3. Розширюються можливості використання спрощеної системи оподаткування

  • З 1 січня 2021 р. збільшується граничний обсяг доходів платників єдиного податку ІІ групи – з 1,5 млн грн до 2,5 млн грн.
  • Покращується ситуація для підприємців із розмірами доходу, близькими до граничних для групи ІІ.
  • Спрощенці ІІ групи сплачують до 20% мінімальної заробітної плати (зараз це 834,60 грн), а платники єдиного податку ІІІ групи – 3% від обороту "плюс" ПДВ, або 5% від обороту.

4. Використання РРО стає простішим, дешевшим, швидшим

  • Програмний РРО:
  • буде безкоштовне повнофункціональне рішення від ДПС, в тестовому режимі (для отримання пропозицій щодо покращення функціоналу) – після 1 січня 2020 року, повнофункціональне, доопрацьоване – з 1 квітня 2020 року;
  •  можна буде встановити на будь-який гаджет і зекономити на придбанні традиційних касових апаратів та їх обслуговуванні;
  • передбачає виключно онлайн реєстрацію через Електронний кабінет
  • передбачає  онлайн передачу (отримання) даних до фіскального серверу контролюючого органу;
  • за запитом користувача передбачає автоматичне створення Z-звіту (періодичного звіту) засобами фіскального серверу або засобами програмного РРО;
  • дозволяє виключити послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО;
  • дозволяє працювати в режимі offline  (до 36 годин разово та не більше 168 годин протягом календарного місяця), надіслати до ДПС дані про здійснені розрахункові операції після завершення режиму offline.
  • ДПС надаватиме інформаційну підтримку щодо реєстрації та застосування програмних РРО.
  • Суб’єкт господарювання на свій власний вибір може використовувати або класичний, або програмний РРО в залежності від своїх потреб.
  • Платники податків можуть використовувати будь-який представлений на ринку програмний РРО в залежності від своїх фінансових можливостей та функціональних потреб.

5. Ціни через запровадження РРО не зростуть

  • ДПС надаватиме своє програмне рішення платникам податків безкоштовно. Технічна підтримка програмного рішення ДПС здійснюватиметься в межах встановленого фінансування.

6. Покупець не зможе використовувати систему «кеш-бек» у нечесній конкурентній боротьбі

  • Для подання скарги про недійсний фіскальний чек заявник має ідентифікувати себе через приватну частину Електронного кабінету.
  • Застосувати штраф лише по факту надходження скарги буде неможливо - податкові органи мають довести, що продавець дійсно допустив порушення – встановити відсутність або недостовірність такого розрахункового документу.
  • Податкова служба, в першу чергу, оцінюватиме достовірність документів, доданих до скарги, а не лише правомірність дій продавця по відношенню до покупця.
  • Оскаржувати чек можна за умови загальної суми покупки понад 850 гривень.
  • ДПС вже  реагує на заяви покупців щодо «нефіскальних» чеків, надіслані письмово,  однак  часом складно ідентифікувати такого заявника та оцінити обґрунтованість його скарги.

 

Спікери:

Голова ДПС Верланов С.О.

Керівники Департаменту обслуговування платників та інформаційних технологій, Департаменту податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування.

Керівники ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офісу великих платників.

 

 

Методи та способи інформування

№ з/п

Зміст заходу

Відповідальні за виконання

Строк виконання

  1.  

Підготовка інформаційних повідомлень про впровадження нових змін  щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та розміщення їх:

  • на офіційному вебпорталі ДПС та субсайтах;
  • у мережі Інтернет;
  • у ЗМІ.

 

Департамент забезпечення роботи Служби,

Департамент податкових сервісів,

Департамент податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

 

ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офіс великих платників

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Інтерв’ю та коментарі керівництва ДПС та її територіальних органів для провідних ЗМІ (друковані, інтернет-видання, телебачення, радіо) щодо  новацій у застосуванні РРО.

Департамент забезпечення роботи Служби,

Департамент податкових сервісів,

Департамент податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

ГУ ДПС в областях, м. Києві,Офіс великих платників податків ДПС

 

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Проведення прес-конференцій, брифінгів, «круглих столів», засідань громадських рад тощо з роз’ясненнями щодо новацій застосування РРО.

Департамент забезпечення роботи Служби,

Департамент податкових сервісів,

Департамент податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДПС

 

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Проведення зустрічей за участі представників бізнесу (цільова аудиторія – суб’єкти господарської діяльності, що реалізують товари та послуги за готівку) щодо новацій застосування РРО.

Департамент забезпечення роботи Служби,

Департамент податкових сервісів,

 

Департамент податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДПС

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Розміщення матеріалів на інформаційних стендах у приміщеннях Центрів обслуговування платників.

ГУ ДПС в областях, м. Києві

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Організація та проведення сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» (зокрема, у редакціях спеціалізованих видань) з питань впровадження змін  щодо застосування РРО.

Департамент забезпечення роботи Служби,

Департамент податкових сервісів,

Департамент податкових перевірок, трансфертного ціноутворення та міжнародного оподаткування

 

ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДПС

 

грудень 2019 року – грудень 2020 року

 

  1.  

Звіт до Управління інформаційної політики Департаменту забезпечення роботи Служби за результатами проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії за доведеною формою на електронну адресу zmi@tax.gov.ua.

ГУ ДПС в областях, м. Києві, Офіс великих платників податків ДПС

 

 

Моніторинг та оцінка результатів:

 

Аналіз медійного резонансу (кількісно-якісні показники розміщення інформації у ЗМІ) інформації щодо новацій у сфері застосування реєстраторів розрахункових.

 

        • директора Департаменту забезпечення роботи Служби                                                                                                                                                                                                               Олег МАРЧУК

 

 

        • директора Департаменту обслуговування платників та
        • технологій                                                                                                                       Наталія СЕРДЮК

 

 

        • директора Департаменту податкових перевірок,
        • ціноутворення та міжнародного оподаткування                                                      Володимир ВАРГІЧ

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь