Гірсівська громада
припинила діяльність, увійшла до складу Олександрівської громади

Шановні платники, вчасно сплатіть податки та подайте звітність: податковий календар на 20 липня 2020 року

Дата: 21.07.2020 09:57
Кількість переглядів: 534

Шановні платники, вчасно сплатіть податки та подайте звітність: податковий календар на 20 липня 2020 року

                                            20 липня 2020 року

Останній день сплати податку, збору (платежу):

  • єдиного внеску фізичними  особами – підприємцями, у т. ч. тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерських господарств  за IІ квартал 2020 року;

 

  • єдиного внеску роботодавцями за найманих працівників за червень 2020 року, крім гірничих підприємств;

 

  • авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб за  IІ квартал 2020 року фізичними особами – підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування;

 

  • авансового внеску з єдиного податку на липень 2020 року платниками єдиного податку першої та другої груп;

 

Останній день подання звітності:

  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)) за червень 2020 року;

 

  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім          громадян) за червень 2020 року, у разі неподання податкової декларації на 2020 рік;

 

  • податкової  декларації  з рентної плати за червень 2020 року;

 

  •  податкової декларації з ПДВ за червень 2020 року платниками, у  яких податковий період дорівнює календарному місяцю;

 

  • декларації акцизного податку за червень  2020 року. 

 

Земельний податок сплачується з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою

Земельний податок – це обов’язковий платіж, який справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), та постійних землекористувачів (п.п. 14.1.72 ст. 14 ПКУ).

Об’єктами оподаткування земельним податком є:

- земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні,

- земельні частки (паї), що знаходяться у власності;

- земельна ділянка, надана в оренду (п. 270.1, п. 288.3 ПКУ).

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ).

Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ).

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ст. 2 Закону № 1952).

 

Платникам ПДВ: подання таблиці даних може убезпечити від зупинення реєстрації податкових накладних

Таблиця даних платника податку – це зведена інформація, що подається платником ПДВ до податкового органу, щодо:

  • кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності,
  • кодів товарів згідно з УКТЗЕД,
  • та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Оскільки Таблиця – це інформація про специфіку діяльності платника ПДВ, то  вона може бути подана без факту зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.

Таблиця з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів та приймається рішення про її врахування або неврахування.

Якщо Таблиця даних податковим органом враховується, то в подальшому, коли за результатами перевірки податкових накладних/розрахунків коригування визначено, що у них відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП,  які зазначені у Таблиці,  то реєстрація таких податкових накладних не зупиняється.

Отже, подання Таблиці може убезпечити суб’єкта господарювання від факту зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування за ідентичними операціями, оскільки у разі правильного заповнення Таблиці та її прийняття податковим органом,  у подальшому реєстрація податкових накладних із зазначеними кодами згідно з УКТЗЕД/ДКПП не зупинятиметься.

Тобто, таблиця даних платника податку на додану вартість допомагає попередити блокування ПН/РК при незбігу кодів придбання товарів/послуг і кодів постачання (виготовлення) товарів/послуг з УКТ ЗЕД / ДК 016-2010.

Зверніть увагу, що після подання Таблиці, надалі при складанні ПН/РК, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність, щодо сплати податків до бюджетів, рекомендовано зазначити економічну складову отримання доход та інформацію щодо основних постачальників та покупців за основними напрямками роботи.

Рекомендовані документи:

  • Штатна чисельність, середня заробітна плата ;
  • Відомості щодо основних засобів; звіт 20-ОПП;
  • Складський облік (інвентаризаційні описи), оборотно-сальдові відомості;

Додатково для сільськогосподарських підприємств:

  • Наявність земельних ділянок;
  • Статистична звітність (29 сг, 4сг, 21 сг, 37сг, 10 мех)

Порядок подання Таблиці передбачений п. 2, п. 4, п. 12 - 16 «Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», затвердженого постановою КМУ від 11.12. 2019 № 1165.

 

Подання письмових пояснень у разі зупинення реєстрації податкових накладних

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник ПДВ може подати письмові пояснення та копії документів.

Письмові пояснення та копії документів, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

В письмових поясненнях рекомендовано надати інформацію щодо основних напрямків роботи.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено одного типу операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Перелік документів, необхідних для подачі Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них на реалізацію та придбання;
  • договори, довіреності на реалізацію та придбання;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки­ фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні на реалізацію та придбання;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків на реалізацію та придбання;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством на реалізацію та придбання;
  • штатна чисельність, середня заробітна плата;
  • відомості щодо основних засобів підприємства, звіт 20-ОПП;
  • складський облік , оборотно-сальдові відомості;
  • наявність земельних ділянок (для с/х виробників);
  • статистична звітність 29сг, 4сг, 21сг, 37сг, 10мех (для с/х виробників).

 

До уваги фізичних осіб: що необхідно знати про плату за землю

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться податковими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Фізичними особами податок сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

У сільській та селищній місцевості фізичними особами земельний податок може сплачуватися через каси сільських/селищних рад або рад об'єднаних територіальних громад за квитанцією про приймання податкових платежів.

Від сплати земельного податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.

Звертаємо увагу, що платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

  • розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;
  • права на користування пільгою зі сплати податку;
  • розміру ставки земельного податку;
  • нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними податкових органів та даними, підтвердженими платником на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю податковий орган за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Зазначена норма передбачена п. 281.1 ст. 281, п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу.

 

Новації законодавства

План-графік проведення документальних планових перевірок: порядок внесення змін

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" (набув чинності з 23.05.2020, крім певних положень), внесено зміни, зокрема, до п. 77.2 та 77.4 ст. 77 щодо порядку проведення документальних планових перевірок, а саме:

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу в першому та одного разу в другому кварталі такого року, крім випадків коли зміни пов'язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок.

Документальна перевірка платника податків, який був включений до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік внаслідок внесення змін у такому році (інших ніж зміни найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок), може бути розпочата:

- не раніше 1 липня поточного року в разі внесення змін у першому кварталі такого року

- і не раніше 1 жовтня поточного року в разі внесення змін до плану-графіка у другому кварталі такого року.

Оновлений план-графік на офіційному вебсайті ДПС оприлюднюється:

- до 30 числа останнього місяця кварталу,

- у випадках змін найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок - до 30 числа місяця, що передує місяцю, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня її проведення надіслано (вручено) у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Тобто, про проведення планової виїзної перевірки платник податків має бути повідомлений не пізніше ніж за 10 календарних днів до її початку і таке повідомлення може направлятися в електронній формі через електронний кабінет платника податків, з дотриманням вимог ст. 42 ПКУ.

Нагадаємо, що план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

До плану-графіка відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

 

Підприємцям - платникам єдиного податку: що варто знати про граничні обсяги доходу

 Законом України від 30.03.2020 № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», внесено зміни до п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу щодо збільшення граничних обсягів доходу, які надають право суб’єктам господарювання застосовувати спрощену систему оподаткування.

Закон №540 набрав чинності 02 квітня 2020 року і встановив такі збільшені ліміти для перебування на спрощеній системі оподаткування:

- для першої групи - із 300 тис. грн до 1 млн. грн;

- для другої групи - із 1,5 млн. грн до 5 млн. грн;

- для третьої групи -  із 5 млн. грн до 7 млн. грн.

 

Наслідки перевищення граничних обсягів доходу для платника єдиного податку відповідної групи, у разі коли таке перевищення відбувається протягом календарного року, визначені п. 293.8 ст. 293 ПКУ, зокрема:

- обов’язок до суми перевищення застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%,

- перехід на сплату інших податків або обрання іншої групи платника єдиного податку.

Платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до податкового органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, анулюється реєстрація платника ПДВ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи – 5% (п. 298.1.5 ст. 298 ПКУ).

Отже, підприємці-платники єдиного податку першої-третьої груп, які:

  • в І кварталі 2020 року перевищили граничні обсяги доходу (300 тис. грн. – перша група, 1,5 млн. грн. – друга група, 5 млн. грн. – третя група) повинні  до суми перевищення застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15%, перейти на сплату інших податків або обрати іншу групу платника єдиного податку;

 

  • в І кварталі 2020 року не перевищили граничні обсяги доходу (300 тис. грн. – перша група, 1,5 млн. грн. – друга група, 5 млн. грн. – третя група) мають право перебувати в обраних групах платника єдиного податку, або за власним бажанням змінити групу платника єдиного податку. При цьому такі платники єдиного податку з 02.04.2020 дотримуються нових річних граничних обсягів доходів (1 млн. грн. – перша група, 5 млн. грн. – друга група, 7 млн. грн. – третя група), які визначаються за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 (включно).

 

Застосування податкової соціальної пільги у 2020 році

Платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року (п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу).

Розмір загальної податкової соціальної пільги в 2020 році становить - 1051,00 грн. (2102 грн х 50%).

Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень (п.п. 169.4.1 ст. 169 ПКУ).

У 2020 році такий розмір становить  - 2940 грн. (2102 грн х 1,4)

Отже, граничний дохід для застосування податкової соціальної пільги у 2020 році становить -  2940 грн.

Якщо заробітна плата перевищує 2940 грн. (і немає підстав для інших пільг, встановлених ПКУ), загальна податкова соціальна пільга не застосовується.

Щодо податкової соціальної пільги на дітей, то граничний розмір заробітної плати, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, що передбачені п.п. 169.1.2 ПКУ, визначається як добуток граничної суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги.

Так, за наявності у працівника 2 і більше дітей до 18 років, граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги у розмірі 1051 грн, збільшується кратно кількості дітей та у 2020 році становитиме:

  • якщо двоє дітей до 18 років — 5880 грн (2940 грн х 2);
  • якщо троє дітей до 18 років — 8820 грн (2940 грн х 3).

 

Для одинокої матері (батька), вдови (вдівця) чи опікуна, піклувальника, які мають дитину (дітей) до 18 років; особи, яка утримує дитину з інвалідністю (дітей з інвалідністю) віком до 18 років – розмір податкової соціальної пільги становить 150% суми пільги, визначеної п.п 169.1.1 ст. 169 ПКУ, а саме - 1576,50 грн. (1051 грн. х 150%).                    

Податкову соціальну пільгу починають застосовувати до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування податкової соціальної пільги і документів, що підтверджують таке право (п.п. 169.2.2 ПКУ).

 

 

Новації законодавства: допомога по частковому безробіттю на період карантину не оподатковується

 

29 травня  2020 року набрав чинності Закон України від 13.05.2020 №591-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)" (опублікований у виданні «Голос України» від  28.05.2020 № 87), яким підр. 1 розд. ХХ Перехідні положення Податкового кодексу, доповнено п. 13, згідно якого:

На період з 02 квітня 2020 року до завершення карантину до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включаються доходи у вигляді допомоги по частковому безробіттю на період карантину, які виплачуються (надаються) роботодавцем відповідно до статті 471 Закону України "Про зайнятість населення".

Отже, зазначені виплати звільняються від оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Також ці виплати звільняються від оподаткування військовим збором (новий п. 161 підр. 10 розд. ХХ Перехідні положення ПКУ).

 

За наявності ліцензії торгівля алкогольними напоями здійснюється у кіосках. Чи передбачені штрафні санкції?

Місце торгівлі – це місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. м., обладнане РРО (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів (ст. 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального»).

Будівлі – це земельні поліпшення, що складаються з несучих та огороджувальних або сполучених (несуче-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для проживання або перебування людей, розміщення майна, тварин, рослин, збереження інших матеріальних цінностей, провадження економічної діяльності (п.п. 14.1.15 ст. 14 Податкового кодексу).

Забороняється продаж, зокрема, алкогольних напоїв у невизначених для цього місцях торгівлі (ст. 153 Закону № 481).

До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема, за порушення вимог ст. 153 – 6800 гривень (ст. 17 Закону № 481).

Отже, якщо суб’єкти господарювання здійснюють на підставі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями торгівлю алкогольними напоями в кіосках, палатках, павільйонах, приміщеннях контейнерного типу тощо без обмеження площі, то до них застосовуються штрафні санкції як за торгівлю алкогольними напоями у невизначених для цього місцях торгівлі у розмірі 6800 гривень.

 

ГУ ДПС у Запорізькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь